Musea zijn leuk!

donderdag, 23 september 2021

Steffie wil het eenvoudiger maken voor mensen met een verstandelijke beperking om een museum te bezoeken. Daarom hebben ervaringsdeskundigen Mireille en Benjamin het Kunstmuseum Den Haag bezocht. Zij doen voor Steffie onderzoek over hoe musea toegankelijker kunnen worden voor mensen die een zetje kunnen gebruiken.

Voor het project van Steffie.nl rond inclusief museumbezoek voor mensen met een verstandelijke beperking hebben ervaringsdeskundigen Mireille en Benjamin vanochtend het Kunstmuseum Den Haag bezocht. Ze werden helemaal blij van dit prachtige en gastvrije museum! Wil je meer weten of meedoen? Neem dan vooral even contact met ons op!

Mireille en Benjamin op bezoek in het Kuntmuseum in Den Haag

Ze werden helemaal blij van dit prachtige en gastvrije museum!

Meer dan 45 musea in Nederland doen mee met het museumproject van Steffie. Ze zijn heel erg enthousiast en willen graag nieuwe gasten ontvangen.

Een uitgebreid verslag van het bezoek van Mireille en Benjamin aan het Kunstmuseum komt eind december in het magazine van het Prins Berhard Cultuurfonds.